suram di satu ruang...

Jumaat, 1 Julai 2011






bersendirian aku di satu ruang,
memberi aku satu peluang,
mencoretkan sebuah lukisan yang berkarang,
menyerikan warna yang riang,
bertaburan pasir yang bersinaran,
berkilauan berpancaran...

jauh di sudut hatiku,
yang kini situsuk pedang,
yang tajam berkilat,
berubah hati menjadi terang,
saat hati tertusuk,
segalanya gelap gelita...

di mana segalanya?
hanya tahu yang melukakan,
di sebalik hati kewarasan,
di mana kewarasan iman?

biar lumpuh di permulaan,
asalkan berlari di akhiran,
biar di belatikan kehinaan,
asalkan berdarahkan pujian,
biar diasidkan tohmahan,
aslakan berkudiskan kenyataan..

mencarinya aku di sebuah ruangan,
sebuah ruang yg sempit,
aku mencarinya,
setelah diri lumpuh,
tertusuk pedang pada diri ini,
di mana permulaan?
kini pada akhiran...

bila racun,
membubuh pada jasad,
segalanya terkubur,
segalanya x boleh,
x menjadi,
suramnya hati purnama gerhana,
laut terbelah x surut,
segalanya lenmah,
aku jatuh tergolek,
di sebuah ruangan yang suram....

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...